2011. szeptember 27., kedd

Flachbarth Ernőről


Flachbarth Ernő felvidéki származású jogtudós volt. 1896. március 3-án Gölnicbányán született. Egyetemi tanulmányait a Pázmány Péter Tudományegyetem Jog-és államtudományi Karán végezte, ahol a Bethlen Gábor Kör és a Széchenyi Szövetség alelnöke volt.
1922-ben a felvidéki magyar pártok prágai titkára lett, illetve a Csehszlovákiai Magyar Népszövetségi Liga ügyvezető alelnöke. Ebben a minőségében a népszövetségi ligák kongresszusain és a genfi kisebbségi kongresszusokon képviselte a felvidéki magyarságot. A csehszlovák hatóságok állandó zaklatása okán kénytelen volt Magyarországra menekülni.
1933-tól a Felvidéki Tudományos Társaság Budapesten főtitkára volt. Előadásokat tartott itthon és külföldön, így a heidelbergi egyetemen 1934-ben. Főműve a nemzetközi kisebbségi jogok rendszeréről szólt: System des internationalen Minderheitenrechtes. Geschichte des internationalen Minderheitenschutzes-positives materielles Minderheitenrecht. (Budapest 1937.)
1939-ben nevezték ki egyetemi tanárrá a Tisza István Tudományegyetem Jogbölcseleti és Nemzetközi Jogi Tanszékére. 1949. június 16-ával a Pécsi Egyetem Nemzetközi Jogi Tanszékére nevezték ki, amelyet 58 éves korában, 1954. december 12-én bekövetkezett haláláig vezetett.
(életrajzát lásd: Emlékkönyv Flachbarth Ernő tiszteletére. Szerk. dr. Szabó Marcel. Budapest, PPKE, 2002. 11-25.o.)
Gál Gyula írása a Miskolc International Journal-ban
Flachbarth Ernő életrajzi kutatás eredményei 2007-2008.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése